Yassin Yahya
Yassin Yahya
Baru sahaja dua hari berada di pentas Masterchef Selebriti Malaysia 2 (MSM 2), bekas ahli kumpulan Senario, Yassin terpaksa akur menjadi peserta pertama yang disingkirkan.

Yassin atau nama sebenarnya, Yassin Yahya, 35, akui kecewa dengan penyingkiran tersebut.

“Memang saya sedih bila menjadi peserta pertama yang tersingkir, lagipun ia baru sahaja bermula dan masih banyak perkara yang ingin saya belajar.

“Sebelum ini, memang saya tak pandai memasak, setakat masak air, maggi dan nasi, boleh la.. Tapi, sejak menyertai MSM 2, saya belajar sesuatu yang baru.

“Insya-ALL AH, selepas ini, saya akan terus memasak dan cuba memperbaiki kelemahan serta mempelajari teknik yang betul,” katanya mendapat sokongan keluarga dan isteri untuk menyertai MSM 2.

Yassin disingkirkan daripada dapur MSM 2 setelah hidangannya, Ikan Goreng Berat Sebelah, gagal memikat hati juri.

Bagaimanapun, Yassin yang mewakili Pertubuhan Kebangsaan Orang Kerdil Malaysia berjaya menyumbangkan dana sebanyak RM500.