Friday, April 19, 2013

Aliff Aziz Mengaku Gagal Urus Masa Sehingga Timbul Masalah

Aliff Aziz
KUALA LUMPUR: Sikap menerima terlalu banyak tawaran berlakon dan nyanyian dalam satu-satu masa telah membawa padah kepada Aliff Aziz sehingga dia gagal menguruskan masa dengan sempurna dan dituduh tidak berdisiplin.
Aliff atau nama sebenarnya Mohammad Aliff Aziz, 22, berkata, akibat hal itu juga dia kadang kala tidak cukup tidur sehingga sering lewat ke lokasi penggambaran.
"Saya akui mempunyai sedikit masalah dengan pengurusan masa gara-gara berkejar sana-sini bagi memenuhi kerja-kerja lakonan daripada produksi yang berlainan.
"Kerana itu saya juga sering bangun lambat dan sampai ke set penggambaran lewat," katanya kepada mStar Online yang ditemui pada majlis Jom Santai Makan Tengah Hari di Hotel Royal Kuala Lumpur, di sini, Khamis.
Bagaimanapun tambah Aliff, pihak produksi sepatutnya faham dan memberikan kelonggaran sedikit memandangkan syarikat rakamannya, Sony Music Malaysia sudah menjelaskan mengenai kesibukan jadual kerja-kerja lakonan dan nyanyian sebelum membuat sebarang persetujuan.
"Mereka (produksi) sepatutnya sudah tahu dengan jadual kerja saya di mana saya sudah merancang masa penggambaran untuk setiap produksi yang menawarkan saya berlakon.
"Malah ketika penggambaran, ada kalanya saya terpaksa keluar sekejap untuk memenuhi jemputan nyanyian pula.
"Apabila isu saya bangun lambat diperkatakan, sebenarnya bukanlah saya tidur lewat kerana bersosial sana sini, tetapi saya bekerja sehingga ke pagi dan kadang-kala hanya dapat lelap tidak sampai tiga jam pun," ujarnya.
Beritahu Aliff lagi, masalah yang berlaku itu memberi pengajaran besar kepadanya dan dia akan berbincang dengan pihak Sony Music supaya dapat menyusun semula jadual kerja-kerja lakonan yang diterimanya.
"Sebenarnya saya yang mula-mula minta pihak Sony penuhkan hari saya dengan kerja-kerja lakonan kerana saya mahu berada dalam keadaan sibuk dan tidak mahu memikirkan hal-hal sedih yang berlaku pada diri saya.
"Tapi lain pula berlaku apabila ada yang tidak senang dengan cara kerja saya. Saya tidak boleh menutup mulut orang. Jadi, jalan terbaik adalah menjadi lebih matang dalam hal pengurusan masa pula," tuturnya.
Sementara itu, ditanya adakah benar dia dan Adira telah putus cinta seperti yang didakwa beberapa pihak, kata Aliff, dia enggan memanjangkan hal itu memandangkan dia tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai status hubungan mereka.
Namun, Aliff mengaku dia dan Adira pernah berkawan rapat tetapi dek kerana kesibukan kerja serta beberapa dugaan dan halangan yang tidak dapat dielakkan, hubungan mereka tidak lagi seperti dulu.
Mengenai aktiviti Jom Santai Makan Tengah Hari di Hotel Royal, ia merupakan sebuah majlis bersempena dengan minggu setiausaha, hari wanita dan penjenamaan semula hotel tersebut yang sebelum ini dikenali sebagai Hotel Coronade.
Selain Aliff, pengacara dan penyanyi Kelly Azman mengendalikan acara itu bersama dengan Kiah Propa.

No comments:

Post a Comment