Wednesday, April 24, 2013

Harga rumah dijangka naik 10 hingga 15 peratus


PERMINTAAN tinggi dijangka diterima bagi projek perumahan yang dibangunkan berdekatan dengan kawasan projek prasarana. - Gambar hiasan


KUALA LUMPUR - Harga hartanah kediaman di negara ini dijangka terus meningkat 10 hingga 15 peratus tahun ini, demikian menurut firma perkhidmatan hartanah, C H Williams Talhar and Wong Sdn. Bhd.
Pengarah Urusannya, Foo Gee Jen berkata, jualan bagi pembangunan perumahan baharu dijangka kekal tahun ini dipacu daripada permintaan tinggi bagi hartanah kediaman dalam negara.
"Bahagian permintaan tinggi terletak berhampiran dengan projek prasarana utama seperti Transit Aliran Massa, Transit Aliran Ringan dan laluan komuter,
"Trend pembetulan secara besar-besaran akan dilihat pada tahun ini. Harga rumah rata-ratanya kekal tidak berubah tetapi harga dijangka berdepan dengan tekanan daripada peningkatan harga bahan mentah," katanya kepada pemberita pada majlis pelancaran Laporan Pasaran Hartanah 2013 di sini semalam.
Gee Jen menerangkan, pasaran kediaman bertanah dijangka terus bertahan dengan pertumbuhan stabil walaupun kemungkinan hanya sedikit unit akan dilancarkan.

No comments:

Post a Comment