Sunday, April 21, 2013

ALBUM BARU: Revolusi Muzik Ella Dalam 'Ella 1'

ALBUM: Ella 1
ARTIS: Ella
EDARAN: Warner Music Malaysia
RATU rock negara, Ella, kini muncul lagi dengan album kompilasi terbaru berjudul Ella 1.
Ia menampilkan revolusi muzik oleh pemilik nama Nor Zila binti Haji Aminuddin dalam kebangkitan muzik rock pada sekitar tahun 1985 yang pada mulanya diragui dan dipandang enteng.
Memuatkan sebanyak 47 buah lagu, album kompilasi yang memuatkan tiga keping cakera padat (CD) itu membangkitkan memori zaman penyanyi itu yang dipersoalkan kredibilitinya sebagai seorang penyanyi rock wanita pada ketika itu.
Ia boleh diklasifikasikan sebagai kompilasi yang menghimpunkan segala perjalanan seni penyanyi berusia 47 tahun itu.
Antara lagu-lagu yang dimuatkan ialah Menyanyilah La La. Dua Insan Bercinta, Layar Impian, Sepi Sekuntum Mawar Merah, Jiwa Setia, Kabus dan Sirna, Dua Sejoli, Retak, Bayangkan (menampilkan Slash), Retak, Gemilang, Simbiosis, Jalan Ke Sisimu dan Ala Amerika.
Bukan hanya diisi dengan lagu-lagu lama, Ella turut memuatkan dua buah lagu baru berjudul Mereka Yang Di Depan Kita dan Permaisuri (menampilkan komposer Ajai).
Kehadiran kompilasi album ini pastinya akan terhibur buat peminat-peminat baru dan bagi peminat lama yang tegar terutamanya, ia boleh menyegarkan semula memori terhadap bekas vokalis kumpulan The Boys ini.

No comments:

Post a Comment