Tuesday, April 23, 2013

TD pakai celoreng digital



AHMAD ZAHID pada majlis pemakaian pangkat bagi anggota tentera di Batalion Ke-13 Rejimen Askar Melayu Diraja, Kem Pakit, Sri Aman semalam.



SRI AMAN - Tentera Darat (TD) akan memperkenalkan reka bentuk pakaian tempur baharu yang bercorak digital selain memiliki ciri-ciri lebih praktikal dan selesa dipakai tidak lama lagi.
Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, versi baharu pakaian seragam anggota TD tersebut mempunyai ciri-ciri seperti antinyamuk, tidak panas selain tidak luntur dan mempunyai jahitan kukuh.
Menurut beliau, cadangan pengenalan pakaian seragam baharu anggota TD itu telah dikemukakan kepada Parlimen sebelum Dewan Rakyat dibubarkan.
"Kementerian Pertahanan juga telah mengemukakan cadangan peruntukan celoreng digital ini kepada Kementerian Kewangan bagi tujuan kelulusan sebelum tender terbuka dikeluarkan.
"Kita jangka dalam tempoh enam bulan akan datang, pakaian tempur (celoreng digital) untuk semua anggota TD di seluruh negara akan diperkenalkan," katanya dalam sidang akhbar selepas majlis kesyukuran dan penghargaan kepada wira-wira Lahad Datu serta majlis pemakaian pangkat bagi anggota tentera di Batalion Ke-13 Rejimen Askar Melayu Diraja, Kem Pakit, Sri Aman di sini semalam.

No comments:

Post a Comment