Sunday, April 21, 2013

'Mafar Glamorous Bazaar' Beri Peluang Artis Berniaga

Mafar Glamorous Bazaar akan dibuka setiap Jumaat dan Sabtu sepanjang tahun ini di Anggerik Mall, Shah Alam.
SHAH ALAM: Mafar Glamorous Bazaar memberi peluang kepada golongan selebriti yang tidak aktif dalam industri seni tempatan untuk berniaga menerusi bazaar berkenaan di Anggerik Mall di sini.
Penganjurnya, Hamid Ghani, berkata, Mafar Glamorous Bazaar akan dibuka setiap Jumaat dan Sabtu sepanjang tahun ini dan ia akan menjadi medan selebriti yang ingin menceburi bidang perniaagan, sekaligus dapat berjumpa dengan peminat-peminat.
"Ini merupakan penganjuran pertama bazaar ini dan ternyata ia benar-benar meriah apabila Anggerik Mall dipenuhi beberapa selebriti tanah air serta pengunjung yang terdiri daripada golongan muda.
"Menarik lagi, kebanyakan mereka merupakan pengusaha blog yang sudah mempunyai nama di laman sosial seperti Facebook dan Twitter bagi mempromosikan produk mereka," katanya.
Daus menjual kek dan pakaian wanita.
Hamid yang juga merupakan pengarah program dokumentari itu ditemui selepas pelancaran bazaar tersebut.
Antara selebriti yang berniaga di Mafar Glamorous Bazaar ialah Linda dan Diana Rafar, Daus, Ustaz Don serta pasangan suami isteri Mawi dan Ekin.
Selain itu pada minggu-minggu yang akan datang, lebih ramai lagi selebriti akan menyertai berniaga di bazaar yang dibuka bermula pukul 10 pagi hingga 10 malam itu.
Kebanyakan jualan barangan telah diturunkan kepada harga yang jauh lebih murah berbanding dengan harga asal yang biasa dijual di laman internet mahupun kedai.
Diana rafar menerusi produk jualannya, Maixara.
Dalam pada itu, Mafar Glamorous Bazaar turut memberi peluang kepada artis-artis melancarkan produk-produk seni masing-masing dengan kadar sewa yang cukup murah.
"Saya faham ada artis yang mahu melancarkan album sebagai contoh, tetapi mereka tidak mempunyai bajet membuat pelancaran di tempat-tempat tertentu.
"Tetapi pihak Mafar Glamorous Bazaar membantu mereka yang ingin mengadakan sebarang pelancaran," ujar Hamid.

No comments:

Post a Comment